Tuesday, September 13, 2011

I'm here!

Lapparissani ei ole wifia ja kaikki kayttavat sita, joten en ole voinut kirjoitella kuulumisia. Teen sen nyt lyhyesti ilman aan pisteita. Mista aloittaisin.. olen ollut Eugenessa yhteensa kolme paivaa. Olen asunut Daven ja Lindan luona huoneessa, jossa on oma sisaankaynti, pesuhuone ja suurin sanky ever. Dave ja Linda ovat uskomattoman vieraanvaraisia ja ystavallisia. Olemme nauraneet monet naurut ja keskustelleet vaikka mista. Olen oppinut kolmessa paivassa todella paljon amerikkalaisesta kulttuurista, politiikasta, taloudesta jne. Saa on ollut epatyypillisen kuuma kaksi paivaa eli 30+. Tana aamuna saa oli tyypillinen eli sumuinen ja kostea. Ihan kuin olisin ollut Twin Peaksissa. Jannaa..

Opinnot alkavat vasta 26.9, mutta pakollinen orientaatio alkaa huomenna. Olen viettanyt ensimmaiset paivani kierrellen campusta ristiin rastiin ja ihmetellen kaikkea. Viimeinen viikko Suomessa oli todella raskas ja olo oli haikea. Nyt muistelen lahinna huvittuneena sita, miten lopulliselta kaikki tuntui ennen lahtoa. Olen nauttinut jokaisesta hetkesta, jonka olen saanut viettaa taalla yksin. En muista milloin viimeksi olisin nauttinut yksin olemisesta nain paljon. Uskon kuitenkin, etta ikava iskee viela. Sita odotellessa menen testaamaan opiskelijoiden liikuntakeskuksen tarjoamia palveluita. Vuoden opinnot U of O:ssa maksavat noin 25 000 euroa, joten liikuntapalvelut ovat sen mukaiset. Sopii mulle, koska mun scholarship kattaa kaiken tuon. :) En ole harrastanut mitaan viikkoon ja olen syonyt niin kuin lehma (ruoka on aivan mahtavaa, siita ensi kerralla lisaa), joten mun on parasta menna vahan juoksemaan.

xoxoxo (hehehe...)

4 comments:

  1. Vihdoinkin! Olen kade. Hyvä, että olet kotiutunut noin hyvin ja isäntäperhe on mukava. Selvästikään et ole käynyt vielä yhdessäkään mallissa ja A&F kaupassa.
    Muista poiketa jossain vaiheessa. Ja kyllä mää tiesin sen, että ruoka on hyvää. Mää tiesin sen! Panda(!) express ja orange chicken/broccoli beef, mutta kyllä hampparitkin maistuu lähes joka ravintolasta. Joko on kulunut paljon take away kahvia?
    H

    ReplyDelete
  2. Haha! A&F is so last season... Kavin eilen Eugene running companyssa hakemassa juoksutossut. Suomessa hinta 170 taalla 75. Taidan hakea viidet. Panda E on keskella campusta, niin kuin moni muukin ravintola. Huoh. Mun pitaa bookata kaksi paikkaa lentokoneesta kun tuun takas. :)Take away kahvia ei ole kulunut... viela. Mutta smoothieita kyllakin.

    E

    ReplyDelete
  3. Kuulostaa kaikin puolin mahtavalta :-)

    Niina

    ReplyDelete
  4. No katsotaan kun palaat kuinka last seasonia se oli. Kyllähän kaikki on siellä huomattavasti edullisempaa kuin täällä, myös elektroniikka ja vaikka ipodit. Jossain vaiheessa kannattaa kysellä niistä outleteista ja jos löytyy ajoetäisyydeltä vielä premium outlet niin se on menoa sit. Sieltä löytyy kaikki! Euron kurssi vaihtelee nyt aikalailla niin kantsii vähän katsoa koska siirtelee/vaihtaa rahaa. Mutta sinähän olet siellä opiskelemassa, etkä suinkaan shoppaamassa tai syömässä. Heh.

    hNo katsotaan kun palaat kuinka last seasonia se oli. Kyllähän kaikki on siellä huomattavasti edullisempaa kuin täällä, myös elektroniikka ja vaikka ipodit. Jossain vaiheessa kannattaa kysellä niistä outleteista ja jos löytyy ajoetäisyydeltä vielä premium outlet niin se on menoa sit. Sieltä löytyy kaikki! Euron kurssi vaihtelee nyt aikalailla niin kantsii vähän katsoa koska siirtelee/vaihtaa rahaa. Mutta sinähän olet siellä opiskelemassa, etkä suinkaan shoppaamassa tai syömässä. Heh.

    h

    ReplyDelete