Sunday, September 18, 2011

Perfect Sunday


Aloitin aamuni banaanipahkinapuurolla. Kuulostaa hassulta, mutta se on niin hyvaa! Musta on tullut viikossa puuromestari. Suomessa keittelen puuroni mikrossa, tavallisilla tai pikahiutaleilla. Puuro on valmis alle viidessa minuutissa ja se on aina vetista, vaikka sille tekis mita. Taalla valitsin ryynikauran. Puuro on niiiiiiiiiin hyvaa. Miksi en ole tajunnut aikaisemmin, etta mun pitaa ostaa ryyneja, jotta puuro maistuu hyvalta! En enaa ikina osta peruskaurahiutaleita. Yok. Lisaksi uusi paras ystavani kaasuhella on niin nopea ja tehokas, etta kaikki ruoka ja kahvi valmistuu kaden kaanteessa. Aamupalani kruunaa ruskaretkimuki, jonka sain Soilelta. Thank you my love! Keittelen sulle sit elamasi parhaat puurot kun tulet. Tama aamu oli erityinen myos siksi, etta skypetin ekaa kertaa aiskan ja siskon kanssa.

Klo 12 menin kaikkien kv-opiskelijoiden kanssa picnicille suureen puistoon keskustan ulkopuolella. Dave ja Linda olivat siella myos. Meilla oli taas todella hauskaa. Soimme jalleen kerran herkullista ilmaista ruokaa ja tutustuin taas uusiin ihmisiin. Opiskelijat kokosivat joukkueita ja hontsaysporukoita, ja pelasivat jalkapalloa, sulkkista ja lentopalloa. Mina, kaksi rutsalaista tyttoa ja yksi saksalainen poika pallottelimme noin tunnin. Ilma oli tukalan kuuma. Kaikki puhuvat koko ajan, etta ilma muuttuu ja kohta on kylma. Tahan mennessa olen nahnyt vain auringonpaistetta. Toivottavasti sita riittaa ensi viikonloppuun asti, koska silloin menen canoeing and hiking!

Picnicin jalkeen menin ruotsalaisen tyton kanssa campuksen urheilukentalle istuskelemaan ja nauttimaan viilenneesta ilmasta. Ennen kotiin menoa poikkesimme Safewayssa eli lahimmassa ruokakaupuassa. Valikoima on todella hyva, vastaa Herkkua. Ainut asia, mita minun oli vaikea loytaa on paseraattu tomaatti.  Valikoimassa on paseerattua tomaa, jossa on valmiiksi suolaa ja mausteita. Mutta sehan ei mulle kelpaa, koska olen ronkeli. Tomapyretta oli, joten silla on mentava. Asiointi ruokakaupassa on taalla joka kerta ihana kokemus. Myyjat ovat todella avuliaita, tervehtivat aina ja juttelevat niita naita. Lisaksi Oregonissa on oma ruokakauppa Market of Choise. Voisin verrata sita Hesan Herkkuun. Sielta saa aivan kaikkea, paljon luomua ja lahiruokaa. Suomalaista juustoa ja rahkaa on valikoimassa myos. Taalla on todella helppo syoda terveellisesti, jos kokkaa itse. Tosin "terveellinen ruoka" on lahes samanhintaista kuin Suomessa. Campuksella on monta ravintolaa ja lounaan saa 3,5-6 eurolla. Olen tahan mennessa kokeillut paria paikkaa ja suosikkini on HolyCow. Siella saa koota itse salaatin ja lautanen punnitaan.

Nyt nukkumaan, etta jaksan herata huomenna ajoissa. kurssivalinnat tehdaan huomenna ja ennen sita mun pitaa kayda kyselemassa miten saisin graduate tason kursseja vaikka olen undergrad. Mukavaa viikkoa kaikille! Pus och kram.

2 comments:

  1. "Aamupalani kruunaa ruskaretkimuki, jonka sain Soilelta. Thank you my love! Keittelen sulle sit elamasi parhaat puurot kun tulet."

    Ihana Emmu<3 Mä muistan ton puurolupauksen sitten!;) Käsittämätöntä että oot siellä lämmössä ja kuumuudessa, kun täällä saa jo villasukkia kaivella ja talvivaatteita keräillä vintiltä käyttöön. HUURRRR. Voi nauti lämmöstä!

    ReplyDelete
  2. Emmun ruokablogi. ^_^ <3

    Kuulostaa ihanalta nää sun kaikki uudet kokemukset (ja uudet maut!). Mäkin oon löytänyt uusia aivan järkyttävän hyvän makuisia muroja! Oon syönyt puolessatoista päivässä niitä jo melkein paketillisen (eikä ne ole edes suklaamuroja, vaan terveellisiä täysjyväisiä. Nomnom.). Sun pitää koota meille sitten ruokakartta kun tullaan. ^^

    ReplyDelete