Wednesday, September 28, 2011

Campussuunnistusta

Puuro porisee hellalla, horpin kahvia ja suunnittelen paivan kulkua. Oregonin yliopiston campus on todella kaunis kaikkinen tiilirakennuksineen ja puistoineen. Se on lisaksi laajalle levittaytynyt. Vaikka ma asun aivan yliopiston nurkalla ja mun ikkunasta nakee tien toisella puolella nokottavan yliopiston kyltin, kestaa luennolle matkustaminen campuksen toiseen paahan noin 15 minuuttia. Tasta voinkin hypata ongelmaani eli miten kerkean Recista Lillis Business complexin toiseen kerrokseen alle 10 minuutissa? Mulla on pyora, mutta lukon avaaminen kestaa kauan, koska se on yhdistelmalukko ja mulla on rahmakapalat. Lisaksi mulla on ensin kaksi tuntia urheilukursseja, joten olis varmaan hyva suihkata nopeesti ennen luentoa. Tama jaa nahtavaksi. :)

Ma joudun edelleen kantamaan campuksen karttaa mukanani, minne ikina meenkin. Periaatteessa kaikilla tiedekunnilla on omat rakennukset, mutta valilla luennot on ristiin rastiin. Dormit eli opiskelijoiden asuntolat ja ravintolat ovat myos campusalueen sisalla eli kaikki rakennukset eivat ole opetustiloja. Eilen mun kaikki luennot oli eri puolilla campusta. Historian keskusteluryhma oli luokassa, jonne mentiin katon kautta. Aika hauskaa. Suuren osan campusalueen pinta-alasta vievat kuuluisa Hayward field (yksi Amerikan kuuluisimmista track and field -stadioneista eli yleisurheilustadioneista, siksi lempinimi Tracktown USA) ja muut urheilukentat. Tampereen yliopisto "campus" koostuu kolmesta rakennuksesta. Tosin navigointi ei silti valttamatta ole helppoa siellakaan. Eipas kun neljasta. Unohdin kasvatustieteen laitoksen. Hehehehe. Taalla luentosalit loytyvat todella helposti, kunhan loydat oikean rakennuksen. Rakennukset on nimetty arvokkaasti: McKinzie Hall, Oregon Hall, Knight Library, Villiard Hall jne.

Campuksen kartta. Kaikki oranssinruskeet nylpyrat on rakennuksia ja vihree on nurtsia. :)


Viela pari sanaa kursseista, joilla olen. Cross-cultural business communication -kurssilla tapasin amerikkalaisen tyton, joka matkusti Suomessa viime kesana. Mika sattuma! Takaisin asiaan eli kaikilla kursseilla on ryhmatyo ja esseita. Lisaksi muutama valitentti ja pistarit. Proffat ovat aivan loistavia ja ryhmakoot pienia. Esimerkiksi HRM kurssi on verrattavissa aineopintoihin ja kurssilla on 25 opiskelijaa. Meilla kay vierailevia luennoitsijoita joka viikko. Olen ehka sanonutkin etta Nike on Eugenesta. Olin vahan pettynyt, kun kuulin, etta Niken edustaja ei tulekaan luennoimaan. Nike tekee luonnollisesti paljon yhteistyota UofOn kanssa, vaikka paakonttori onkin siirtynyt Portlandiin. Aina ei voi voittaa. Ei mulla nyt ollutkaan mitaan ammennettavaa noista opinnoista. Olen innoissani kaikista kursseista, se varmaan riittaa. Ma lahden nyt tekemaan laksyja kirjastoon. xoxo

No comments:

Post a Comment