Wednesday, May 22, 2013

Ihan kuin mää autoista jotain tietäisin, mutta...

Katja, ladasi on saanut kilpailijan. Niina myös, rallilanciasi on haastettu. Tässä tulee Ellan volvo. Vuosimallia 80jotain, automaattivaihteet toki on. Mikään ei toimi sähköllä. Bensamittari yhtä hyvä kuin ladassa, toimii niin kuin vatupassi. Alamäessä vähän enemmän bensaa, ylämäessä vähän vähemmän. Vein Ellan kampukselle ja sain fiilistellä laatupelillä. Muistelin Katja sitä, kun käytiin talvella Tklla ja hookissa. Että mua nauratti.

Kyllä kelpaa. Myös Ellan pyörässä on automaattivaihteet.

Olin eilen illalla Allisonin kanssa saunomassa. Ennen sitä teimme illallista yhdessä. Minä tein mangosalsaa, Allison quesadilloja ja Meredith kikhernekeittoa. Nom nom. Salsan tekeminen on niin helppoa: tomaatteja, mango, sipuli, tuoretta korianteria, chiliä jossain muodossa, limen mehu ja suolaa. Kaikki blenderiin ja tsädäm. Amerikka opettaa. Allison ei ollut saunonut sitten viime syksyn. Hän oli aivan onnessaan. Saunan jälkeen söimme jätskiannokset ja juttelimme Daven ja Lindan kanssa. Tällä kertaa homoliittojen sallimisesta USAssa.

Tulevana viikonloppuna on Memorial day eli kaikilla on vapaata pe-ma. Minun piti alunperin lähteä Leavenworthiin Washingtoniin kiipeilemään, mutta kiipeilykaverini päättivätkin vain boulderoida kaksi päivää. Leavenworthiin ajaa kuusi tuntia ja siellä on loistavia multipitch-reittejä. Olin siellä viime kesänä ja tiedän, että itkisin, jos olisin jumissa jonkun boulderin päällä. Katselisin vuoria ympärillä ja itkisin. Ei kiitos tällä kertaa. Smith rock on aina vaihtoehto, mutta sekään ei houkuttele, koska kaikki ovat siellä. Viime vuonna löysin hädin tuskin tilaa teltalleni. Se oli myös se kerta, kun automme rikkui kesken matkan ja meidät hinattiin Sistersiin... I will play it by ear.

Nyt lähden Beir Steiniin tapaamaan Miraa ja Jukkaa, eli nykyisiä suomalaisia vaihtareita. Jonkun hyvän saksalaisen oluen juon. Vitsi. Sellaisen siiderin, missä on ketun kuva. Se on hyvää. Ootta raksuja!

2 comments:

1. Hahaa, vanhat autot on parhaita! :D Ja voi kun tulikin hyvä mieli tuota päivää muistellessa. Ens talvena uusiksi! On paljon mielenkiintoisempaa kulkea talvella kun mm. lasit jäätyvät kesken matkan. Sisäpuolelta. Ja kun ohjaus alkaa toimimaan - kun olet ensin ajanut n. kolme kilsaa. Ei riemulla rajaa kun Ladalla ajaa. :)

Kävipä tänään muuten jännä juttu. Kävelin TK:lle kun viereen pysähtyi punainen VW Passat vuosimallia -89. Katsastettu viimeksi 12.10.2012, seuraava katsastus 23.9.2013. Jännä, miten paljon netistä löytääkään tietoja jos vain haluaa.

Kuitenkin, se ajoi Nekalantiellä viereeni ja siellähän oli mies housut kintuissa! Hirveesti en siinä jäänyt kuuntelemaan ehdotuksia, mutta rekkari lähti tiedusteluun ja tuntomerkit poliisille. Normi päivä.

Muistahan nuo seoksesi sitten Suomessakin niin voidaan maistella. Alettiin kasvattamaan muutamaa chilin alkua. Chilit ei kyllä ole syötäviä sellaisenaan, vaan ne pitää kuivattaa ja jauhaa. Tää on kuulemma helppohoitoinen chili. Just joo. Kasvi on helppohoitoinen mun mielestä silloin kun lähtee viideksi kuukaudeksi ulkomaille ja ennen ja jälkeen matkan kastelee kasvin; ja se voi edelleen hyvin! Eläköön helppo elämä!

ReplyDelete
  2. Hahahahaaa! Oi voi... Mä tietkö olin ensin vähän pihalla, kun aloitit jutun sillä, että milloin auto on katsastettu. Aattelin vaan, että tosi mielenkiintoista joo. Not. :D

Arvaas mitä mulle tänään kävi. Seikkailin Maryn valaalla ja jouuin tekeen tiukan käännöksen kaupan pihasta tielle, keskelle viidenruuhkaa ja piti pakittaa, kun en saanut nokkaa käännettyä tarpeeksi ja sitten vaihdoin pakille, mutta mitään ei tapahdu, auto ei lähde mihinkään. Ja bussi tulee mun kaistalle ja toinen auto takana ja edessä on auto ja siinä mää sit seisoin ja tuijotin vaihdelaatikkoa ja pedaaleita ja tavasin että D on drive, ja N on neutral ja R on reverse, MUTTA miksi tää auto ei liiku. ja kaksi poljinta niin pakkohan toisesta on kaasun tulla. Aiheutin sellasen clusterfuckin siinä tiellä, ettei toista. Kunnes viimein tajusin, että vaihdekeppi oli jäänyt D ja N väliin neutraalille. EMMA! Tein prinsessaheilautuksia sit kaikille ja poistuin paikalta. Jes! Toinen hyvä oli, kun menin viemään kamojani Allisonin autoon ja aiheutin varashälytyksen. Soli tosi kiva kanssa, kun Allison ei ollut paikalla enkä mä tiennyt miten edes aiheutin moisen.

Meille tulee tänään vieraita. Tehtiin slappy joeseja eli tollasia https://www.google.fi/search?q=sloppy+joes&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=cM6eUY-eGMrCigKhyYHQDA&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=911&bih=387. Teen Suamessa sitten. :)